keskiviikko 23. syyskuuta 2015

IMC - Krems

Eilen oli eka koulupäivä. Huh, siinä tuli käteltyä ja esittäydyttyä joka suuntaan. Hyvä, jos muistaa nimiä saati että mistä kaikki oli kotoisin. Saatiin kunnon infopaketit karttoineen, sateenvarjoineen, stressipalloineen, kynineen ja muistitikkuineen. Mukana oli tietysti kätevä kangaskassi myös. Meillä oli koululla yleistä diipadaapaa aluksi ja saksan lähtötasotestit.. Pelkäsin jo joutuvani aloittelijoiden pariin, mutta oli siellä muistissa vielä jotain, eli pääsin yhden ylemmäksi. :-D Voi hurja, mihin mun 6 vuoden saksan opiskelut on hävinnyt?? Loppupäivästä meillä oli vielä campuskierros, jolloin kiersimme molemmat campukset.



Illalla IMC eli mun koulu, oli järjestänyt meille vaihtareille illanistujaiset Müllern nimisessä viinitavernassa. Viiniä kannettiin pöytään aina, kun pullo tyhjeni, sekä noutopöydästä sai hakea Itävaltalaisia herkkuja. Siellä pystyis paremmin tutustumaan muihin vaihtareihin. Mun vieressä istui melkein koko illan korealainen tyttö. Kun kaadoin ihmisille viiniä lasiin ja lopuksi itselleni, hän tokaisi mulle, että on todella epäkohteliasta kaataa itselleen viiniä. Siitä eteenpäin hän suoritti viinin kaatamisen mun lasiin. Tuli samalla opittua pari sanaa koreaa.  Ilta jatkui vielä XO -baarissa, osa jatkoi siitä vielä clubille. Mää en kyllä yhtään tykkää siitä, että täällä poltetaan sisätiloissa. XO -baarikin on ku mikäkin savuluola. Varsinkin viikonlopuisin, oletan. Perjantaina, kun käytiin siellä Julian kanssa, niin röökinhaju ei meinannu millään lähtee edes hiuksista, vaikka ne pesi shampoolla. Rumaa.








Niin kuin edellisen postaukseni päätin sillä, että lähden metsästämään henkareita. Niin se tuli tosiaan tehtyä. Sain kaverikseni mun "buddyn". Buddy on siis vähän niinkuin tuutori koululta. Se auttaa kaikessa ja opastaa tarvittaessa. Mulla kävi hyvä tuuri, sillä mun buddy on jo vanha tuttavuus.. jos hypätään ajassa taakse päin jolloin kirjoittelin Perun blogia. ;-) Siellä me reissattiin yhdessä Amazonilla. Oli ihana nähdä pitkästä aikaa, olihan siitä jo 9kk kun Perusta on lähdetty. No, palatakseni asiaan - henkareita ei myyty missään täällä keskustassa. Käveltiin koko kävelykatu kyselemässä ja ei. Lopulta Simone meni vaan kysymään vaatekaupasta, jos saatais ylimääräsiä. JA KYLLÄ, tärppäs! Kaiken lisäks vuokraemäntä toi mulle pari henkaria, joten nyt oon vihdoinkin saanut matkalaukun pois lattialta lojumasta.

Takasheittoo Amazonille 2014

Tänään koululla oli lisää orientaatiota, lähinnä toisiin tutustumista. JA ULKONA SATOI. En kestä, nytkö se syksy sit tuli. Mun mielestä oli ihan kiva paistatella päivää parvekkeella. Nyt mun terassikalusto on sisällä, just ja just mahtuu mun huoneeseen. :D Onneks matkalaukku on sentään raivattu pois alta.

sataa sataa ropisee..

Ensi viikolla alkaa luennot, tietysti oppari seminaarilla. Wish me luck. Sitä ennen on vielä järkättävää - itävaltalainen puhelinliittymä, rekisteröityminen itävaltaan asuvaksi, tehdä kelan kautta väliaikainen muutto ulkomaille, hankkia salikortti, lähettää pari koulun sähköpostia ja mitäs vielä. Kyllä siinä jo olikin. Kattellaan!

2 kommenttia:

Paas kirjottae kommenttia! :-)